SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

MOBİL UYGULAMALARIMIZ

Paylaş
veya
aşağıdaki bağlantıyı paylaşın:
Anasayfa Arşiv

CHP’li Sındır: Devlet yurttaşları arasında ayrım yapmaz!

Güncelleme: 19:45 - 07.12.2023
CHP’li Sındır: Devlet yurttaşları arasında ayrım yapmaz!

CHP İzmir Milletvekili Sındır, Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı konuşmada, Milli Eğitim Bakanlığı bütçesinin merkezi bütçe içerisindeki payının düşüşüne ve düşük kalan AR-GE ödeneklerine vurgu yaptı. Ayrıca Sındır, Öğretmenevleri çalışanlarının kadro taleplerini ve Bornova İmam Hatip Ortaokulu’nda ve Karşıyaka Atakent Anadolu Lisesi’nde yaşanan sıkıntıları, rahatsızlıkları da gündeme taşıdı.

“Bu durum AKP iktidarının eğitim-öğretime verdiği önemin göstergesidir”

CHP’li Sındır, Milli Eğitin Bakanlığı’nın, Üniversiteler ile birlikte YÖK’ün düşen bütçesine ve AR-GE’ye ayrılan payın dünyanın çok gerisinde kaldığını belirtti. MEB’in bütçesine bakıldığında, 2019’dan 2023’e kadar, merkezi yönetim bütçesinin artış oranlarının hep altında kaldığını, Milli Eğitim Bakanlığı’nın merkezî yönetim bütçesi içerisindeki payının da sürekli olarak düştüğünü ifade eden CHP’li Sındır, “Sayın bakan, bakanlığınız bütçesini 2019’da 11,84 iken 2020’de 11,45; 2022’de 10,79; hatta 2022 revize bütçede 7,44; 2023’te de 9,74’e düşmüşsünüz” diyerek, bu durumun AKP iktidarının eğitim – öğretime verdiği önemin bir göstergesi olduğunu dile getirdi. YÖK’ün tüm üniversitelerle birlikte toplam bütçesinde de rakamların farklı olmadığına dikkat çeken Sındır, yüksek öğretimde üniversite sayısının o kadar artıyor olmasına rağmen toplam bütçe büyüklüğünün merkezi yönetim bütçesi içerisindeki payının sürekli düştüğünü aktardı. AR-GE harcamalarında kamunun payının yüzde 30’a düşürülmesinin hedeflendiğini bildiklerini açıklayan CHP’li Sındır, “Yani özel sektörün payı yüzde 70. Dolayısıyla 2022’nin gayrisafi yurt içi hasılasına oranla normalde AR-GE bütçesinin toplamda 177 milyar olması gerekirken ve bunun da yüzde 30’u olan kamuya dair bütçesi 53 milyar 180 milyon olması gerekirken AR-GE’nin bütçesinin 2023’te 18,6 milyar lirada kaldığını görüyoruz. AR-GE’ye ayrılan payın AB ortalaması yüzde 2, OECD ortalaması yüzde 2,5’a yakın, Almanya yüzde 3’ün üzerinde, İsrail yüzde 5’e yakın, Güney Kore yüzde 4,5. Biz de hedeflenen 1,32 bunun da çok uzağındayız. Türkiye’de eğitime  ve ar-ge’ye ayrılan pay sürekli düşüyor” diye konuştu.  

Personellerin sıkıntıları ve kadro talepleri unutulmadı

CHP’li Sındır komisyondaki konuşmasının devamında, Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu Personellerinin farklı statülerde istihdam edilmesinden dolayı yaşanan sıkıntılarını ve kadro taleplerini de değindi. Sındır, şu ifadeleri kullandı:

 “Öğretmenevi, Akşam Sanat Okulu, Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelikteki tanımına göre asli fonksiyonları eğitim çalışanlarının konaklama ihtiyacını karşılamak olan ve Milli Eğitime bağlı olan çalışanlar, resmî bir kurum olmasına rağmen bu işyerlerinde iki farklı statüde bulunuyorlar; Devlet Memurları Kanunu’na tabi olanlar ve 4857 sayılı İş Kanunu’na tabi işçi statüsünde olanlar. Bununla ilgili olarak söz konusu statü farklılığının ortadan kaldırılması ve taşeron uygulamasına son verilmesine yönelik soru önerge sizin verdiğiniz yanıt ‘Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı içerisinde taşeron işçi yoluyla işçi çalıştırılmaktadır’ oldu. Eşit işe eşit ücret, fırsat eşitliği için bu durumu gidermenizi özellikle bekliyorum. Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu Personellerine verilen sözleri tutunuz, devlet yurttaşları arasında ayrım yapmaz, yapmamalı.”

CHP İzmir Milletvekili Sındır, sözlerini sonlandırırken Bornova İmam Hatip Ortaokulu’nda ve Karşıyaka Atakent Anadolu Lisesi’nde yaşanan rahatsızlıkları, sıkıntıları Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’e hatırlattı. Sert eleştirilerde bulunan Sındır, Bornova İmam Hatip Ortaokulu’ndaki velilerin “Çocuklarımız Milli Eğitim Temel Kanunu’nun ‘karma eğitim’ başlıklı 15’inci maddesi gereğince okullarda kız ve erkek karma eğitimi yapılması esasına göre eğitim almalarını talep ediyoruz” çağrısını iletti. CHP Sındır şu şekilde konuştu:

“Bornova İmam Hatip Ortaokulu’nda, okul yöneticileri tarafından kız ve erkek öğrencilerin sınıflarının ayrıldığı, ayrı katlarda eğitim gördüklerine dair velilerden bizlere birtakım rahatsızlıklar iletildi. Velilerimiz diyor ki: ‘Çocuklarımız Milli Eğitim Temel Kanunu’nun ‘karma eğitim’ başlıklı 15’inci maddesi gereğince okullarda kız ve erkek karma eğitimi yapılması esasına göre eğitim almalarını talep ediyoruz’. Bu çağrıya sessiz kalmayın sayın bakan. Temmuz ayında İzmir’in önemli liseleri arasında yer alan Karşıyaka Atakent Anadolu Lisesi’nin de depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkılmasına karar verildi. Bir soru önergesi verdim. Hangi rapora dayalı? Bu raporun tarihi nedir? Rapor tarihinin oldukça eski olduğu ve Pamukkale Üniversitesi tarafından verildiği söyleniyor ama raporun tarihini halen bilmiyoruz. Atakent Anadolu Lisesi öğrencileri ve velileri sizden bir açıklama bekliyor. Madem oldukça eski, 30 Ekim depreminden önce bir karar olduğu söylendiğine göre bu konudaki raporun tarihini öğrenmek istiyoruz. Zira, eğer o kadar geçmişte hazırlanmış bir rapor ise ve yıkılma riski vardıysa neden bugüne kadar beklenildi? Kamuoyu her iki konuyla ilgili sizden açıklama bekliyor.”

Yatırım Tavsiyesi Değildir

Arztakvimi.com.tr içerisinde yayınlanan bilgiler, yorumlar ve tavsiyeler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Sitede yer alan tüm içerikler kişisel görüşlere dayanmaktadır. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, mevduat kabul etmeyen bankalar, portföy yönetim şirketleri ile müşteri arasında imzalanacak sözleşme çerçevesinde sunulmaktadır.

Sitemizde bulunan bilgiler ve görüşler, sizin mali durumunuz, risk – getiri beklentileriniz ile uyuşmayabilir. Ayrıca burada yer alan bilgilere dayanarak, yatırım kararı verilmemelidir. Bu nedenle doğabilecek kayıp ve zararlardan, arztakvimi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Haber bültenimize kayıt olun

Gelişmelerden anında haberdar olmak için haber bültenimize kaydolun ve en güncel haberleri kaçırmayın!

Verilerinizin korunmasını önemsiyoruz.
Gizlilik Politikamızı okuyun.

İlgili Haberler

Yorumunu Yaz