Birçok yerel pazara bakıldığında, sektörler incelendiğinde Amerikan menşeli markaların genel bir üstünlüğünün görüldüğüne dikkat çeken Aslan, içecek sektörüne bakıldığında Coca-Cola ve Pepsi, fastfood zinciri olarak McDonald’s ve BurgerKing, bilişim sektöründeyse Apple ve Microsoft gibi firmaların başta geldiğini belirtti. Dünyadaki büyük ilaç firmalarının da hem piyasa hem de marka değerlerini inovasyona, yani ARGE faaliyetlerine ayırdıkları sermayeye borçlu olduklarını ifade eden Aslan, “İnovasyon o kadar önemli bir şey ki, bazı firmalar yıllık cirolarının %10′unu doğrudan inovasyon yaratmak için bir sonraki yıla bütçe olarak aktarıyor” dedi. Aslan, büyük firmaların ancak inovasyon ile farklılaşabileceklerini ve yine ancak bu şekilde hayatta kalabileceklerini bildiklerine dikkat çekerek, bunun da onlara farklılaşma ve rekabeti çeşitlendirme olanağı sunduğunu ifade etti ve “Bu yüzden her yıl Boston ConsultingGroup tarafından hazırlanan inovatif şirketlerin sıralamasında ilk sıralarda yer alan 3 Amerikan markası olan Apple, Google, Microsoft markalarının yer alması tesadüf olarak nitelendirmemek gerekir” diye aktardı.
TÜRKİYE’NİN ÖNEMLİ SORUNLARINDAN BİRİ “MARKALAŞMA”
Türkiye’nin özellikle değer yaratma açısından en önemli sorunlarından bir tanesi haline gelen markalaşma faaliyetlerinin, genel bir anlayış haline dönüşmemesinden kaynaklandığını belirten Aslan, “Bunun önemli nedenlerinden biri ülkemizdeki işletmelerin marka olmayı ve markalaşmayı, patent alma ve logo oluşturmadan ibaret olduğunu düşünmeleridir” diye konuştu.
Markalaşmak için, markanın içini dolduracak ögelere ciddiyetle eğilerek bir yol haritası hazırlanması gerektiğine vurgu yapan Aslan, cümlelerini şöyle sürdürdü:
“İzmir, son yıllarda yaşam kalitesi ile şehirlerarasında bir marka olmayı başardı. İzmir’de faaliyette bulunan firmalar da bu sorumluluk ile hareket ediyor ve kendilerini göstermeye çabalıyorlar. Küresel ticarette küresel değer zinciri olarak tanımlanan üretim-satış mekanizmasında marka olmak, zinciri kontrol eden konuma sahip olmak büyük önem taşımakta. Marka ile birlikte üründen elde edilen kâr marjının artması, ürünlerde yenilik ve rekabette avantaj elde etme süreçlerini izlemekte. İhracatta marka, ülkeye giren döviz miktarını artırdığı gibi gerek firmanın gerekse ülkenin rekabet gücünü de artırmakta. Fason üretim yapmak yerine dünya çapında markalı ürünler üretip ihraç etmek ülkeye giren döviz miktarını katlanarak artırmakta. Türkiye ekonomisinde sürdürülebilir büyümenin sağlanması için ihracata dayalı model ile markalaşma büyük önem taşımaktadır.”
Arztakvimi.com.tr içerisinde yayınlanan bilgiler, yorumlar ve tavsiyeler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Sitede yer alan tüm içerikler kişisel görüşlere dayanmaktadır. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, mevduat kabul etmeyen bankalar, portföy yönetim şirketleri ile müşteri arasında imzalanacak sözleşme çerçevesinde sunulmaktadır.
Sitemizde bulunan bilgiler ve görüşler, sizin mali durumunuz, risk – getiri beklentileriniz ile uyuşmayabilir. Ayrıca burada yer alan bilgilere dayanarak, yatırım kararı verilmemelidir. Bu nedenle doğabilecek kayıp ve zararlardan, arztakvimi.com.tr sorumlu tutulamaz.
Haber bültenimize kayıt olun
Gelişmelerden anında haberdar olmak için haber bültenimize kaydolun ve en güncel haberleri kaçırmayın!
Verilerinizin korunmasını önemsiyoruz.
Gizlilik Politikamızı
okuyun.
İlgili Haberler
Teşkilat 4. Sezonu Bambaşka Bir Hikaye İle Ekrana Dönmeye Hazırlanıyor
En Sadık Köpek Cinsi Akita İnu Hakkında Bilinmesi Gerekenler
“Yolcu360, ‘Bizim Yıldızımız’ dedi ve Yıldızlı Araç Kiralama Ofislerini Ödüllendirdi!”
Rusya’da Yetkililerinin iPhone Kullanması Yasaklandı
Altın, 1.649 TL Seviyesinde İşlem Görüyor
İtalya’da Öldürücü Sıcaklık Uyarısı
Yorumunu Yaz