SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

MOBİL UYGULAMALARIMIZ

Paylaş
veya
aşağıdaki bağlantıyı paylaşın:
Anasayfa Arşiv

“ Uzmanlık Alanında Uzmanlaşmaya Geçilmeli”

Güncelleme: 19:58 - 07.12.2023
“ Uzmanlık Alanında Uzmanlaşmaya Geçilmeli”

BİDER Danışma Kurulu Üyesi Prof. Dr. Gürsoy, toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi:

“Endüstri 4.0”ın siber fiziksel robotlar dünyası ile bizleri tanıştıracak, dördüncü sanayi devrimi belli alanlarda tanımlı iş pozisyonlarının sonlanmasına yol açacak. Buralarda işsizlik oluşma ihtimalinin mevcut. Mevcut iş gücüne farklı alanlarda yetkinlik kazandırılarak, işsizlik yerine yeni kariyerler edinmelerinin temin edilmesi gerekiyor. İş gücünün yetkinlik dönüşümü bizler için hayati olacak. Eğitim bugüne kadar olduğundan çok daha önemli olacak, formatı ve eğitim yöntem ve teknikleri daha da gelişecek, Gelecekte yetkinlik tabanlı diploma, sertifika ve rozet eğitimlerinin öne çıkacağı bir dönem olacak. Değişim hızında ve değişimlerin büyüklüklerindeki artışların yeni mezunların yaşam döngülerince 8-10 farklı kariyer edinme ihtiyacını ortaya çıkaracak.

Eğitim sistemi blended veya flipped diyeceğimiz hibrit modellerle öğrenme yönetim sistemleri (LMS) aracılığıyla yapılmaya devam edilecek. Ancak zamanla; LMS, öğrenme eğilimlerini profilleyerek bireysel öğrenmeyi arttıracak öğrenme tecrübeleri platformuna (LXP) dönüştüğünü göreceğiz. Yükseköğretim sisteminin 3 yıllık lisans ve lisans eğitimine entegre ve yüksek lisans eğitimleriyle uzmanlaşacak bir formata dönüşmesini bekliyorum. Böylece herkese her şeyi öğretmek yerine altyapıyı inşa ederek uzmanlık alanlarında odaklaşmaya geçilmesini arzu ederim.”

Başarılı bir kariyer serüveni için ilk ve en önemli adımın üniversite ve program tercihi olduğuna inandığını vurgulayan Gürsoy, “’Başarısız insan yok, yanlış tercih yapmış insanlar var’ yaklaşımıyla bireye özgü doğru tercihlerin öne çıkması gerekiyor. Bunun için tavsiyem bilimsel kişilik envanterlerinin daha yaygın kullanılması olacaktır. Liseden itibaren davranışsal olgunluk yaşı kabul edilen 16 yaş üstündeki öğrencilere mesleki eğilim testlerinin yapılması faydalı olacaktır. Öğrencinin güçlü yönleri keşfedilerek bunlar üzerinde üniversite ve program tercihleri inşa edilmelidir. Bireye göre tasarlanmış müfredat yapılarına geçmek de yakın zamanlarda hayal olmayacak. Ne okuduğunuz kadar neyi nasıl okuduğunuzun çok daha öne çıkacağı bir döneme giriyoruz.” Diye konuştu.

Çevrim içi etkinliğine katılan BİDER Başkanı Şenol Vatansever, Sivil toplum kuruluşları (STK), üniversiteler, iş dünyası ve öğrenciler arasında etkileşiminin ve iş birliğinin artmasının gençlere yeni kapılar açabileceğini belirterek, “Derneğimizin yapacağı çalışmalar ve “BİDER Akademi” ile bu süreçte önemli rolünün olacağına inanıyorum.Yerli ve milli teknolojilerin teşvik verilerek desteklenmesi yerine kamu kurumları tarafından satın alınmasının ve kullanılmasının daha değerli olduğunu düşünüyorum.  Böylece referans konusunda da rahatlayacak girişimlerin, markalarını global pazarlara açmasının ve ihracat yapmasının yolu açılacaktır”dedi.

Yatırım Tavsiyesi Değildir

Arztakvimi.com.tr içerisinde yayınlanan bilgiler, yorumlar ve tavsiyeler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Sitede yer alan tüm içerikler kişisel görüşlere dayanmaktadır. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, mevduat kabul etmeyen bankalar, portföy yönetim şirketleri ile müşteri arasında imzalanacak sözleşme çerçevesinde sunulmaktadır.

Sitemizde bulunan bilgiler ve görüşler, sizin mali durumunuz, risk – getiri beklentileriniz ile uyuşmayabilir. Ayrıca burada yer alan bilgilere dayanarak, yatırım kararı verilmemelidir. Bu nedenle doğabilecek kayıp ve zararlardan, arztakvimi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Haber bültenimize kayıt olun

Gelişmelerden anında haberdar olmak için haber bültenimize kaydolun ve en güncel haberleri kaçırmayın!

Verilerinizin korunmasını önemsiyoruz.
Gizlilik Politikamızı okuyun.

İlgili Haberler

Yorumunu Yaz